Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

Vänskap

Av Tanja Hansen - 16 augusti 2012 20:08

Ordet vänskap
och betydelsen av vänskap kan nog vara väldigt olika för oss alla.
Under senaste tiden har jag lagt mycke tid och funderingar just över
ordet vänskap och vad de betyder för mig.
När jag tänker på vänskap tänker jag speciellt på kärlek, omtanke,
medkänsla, uppskattning, vårda, ge, förtroende, tilllit och drömmar.


 



Varför ska man vara rädd att göra bort sig?
Varför ska man vara rädd att folk inte ska tycka om en för den man är?
Äkta vänner älskar dig för den du är, med brister och bra egenskaper.
Vänskap handlar inte bara om att hitta personer som du har roligt med och som ger dig något bra
utan dom finns där när du gör bort dig och visa dina dåliga egenskaper.

 

Som citatet:

Älska mig när jag förtjänar det minst,
för det e då jag behöver det som mest!!

 

Under de 5 åren av mitt liv har jag fått stor kunskap om just vänskap,
Man kan säga att jag varit i "Nöden" och i "lyckan" och mina vänskaps band har satts
lite på prov , men i slut ändan ser man verkligen vem som är ens riktiga vänner  som fortfarande finns kvar, som ställer upp, som finns till och vilka som verkligen inte dömmer.
Ibland kan det krävas väldigt mkt för att man ska inse vilka som är ens riktiga vänner, ens liv sätts på prov ibland och det är då man ser vilka som finns och inte finns.


De finns många bra ordspråk och citat om vänskap som denna tex
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"
Jag kanske inte alltid själv har varit den bästa vännen men även jag kan göra misstag och lära mig något av det. Så oavsett så försöker jag vara en sån bra vän jag bara kan vara. 



Idag, VET jag vilka som är mina riktiga och sanna vänner och till er vill jag bara säga

TACK

För att ni står ut med mig.

 


 
 
Thesso

Thesso

16 augusti 2012 21:07

<3 <3 <3

http://www.nattstad.se/_Thesso_

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanja Hansen - 20 augusti 2012 23:12

Ni som möjligtvis följer mig här så har jag bytt blogg och skulle ni vilja fortsätta följa mig så är den nya adressen http://www.nattstad.se/taanjah ...

Av Tanja Hansen - 9 augusti 2012 19:25

Är så trött på detta just nu, varför ska allt handla om dig? Förstår du inte hur illa du gör oss människor som finns runt omkring dig?? Inse du inte vilket kaos du gör, ialla fall i mitt liv.. Du är inte den människa längre som jag älskat så mkt, d...

Av Tanja Hansen - 31 juli 2012 12:44

Ne jag kommer inte på någon rubrik, vet knappt vad jag ska heller för den delen :) Igår höll jag på och slänga båda mina datorer åt helvete lika så mitt internet för det bara krånglade igår!! :S idag kommer Maria, ska bli kul och träffa henne igen ...

Av Tanja Hansen - 31 juli 2012 12:27

Jag älskar denna covern som glee gjort.. Dom har gjort många otroligt bra covers men denna är nog en av dom bästa. Lyssna och döm själva :)   ...

Av Tanja Hansen - 28 juli 2012 11:55

ne jag kommer inte på någon :-) är rätt så seg idag och huvudvärk ha jag med ^^ får se vad dagen har att erbjuda det är ju inte precis någon sol ute, hade hoppats på sol idag inte för att jag behöver mer sol efter igår, men man vill så gärna vara u...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards